Sunday, November 22, 2009

Konvoi MHCC Musim Mengawan...( En Lan )

Konvoi dari Southern Region(P.Gudang,Kulai,Sekudai) berhenti rehat sambil tunggu kuda2 yang lain
Berkumpul di Dataran Segamat sambil menantikan ahli Center Region dari Batu Pahat & Muar(Bagi staf Titan yang rasa malu ngan sticker PMC ni buktinya broooo...apa kalau dah joint MHCC tak leh join PMC ker...alasannnn)
Haaaa...tu dia Pearlmotoclub sebaris bersama sebahagian ahli MHCC dari Center Region.
Tengok tu Pearlmotoclub pun bangga dok sama2 ngan diorg tuuu..siap diorg offer nak joint club kuda Titan tuuu..bolehhhh tapi kena isi borang masuk Titan dulu bro hahahaha....
Sungguh sopan kuda2 MHCC bebaris masuk ke Felda Jelai
Ni mau runtuh pelamin kalau semua ahli bergambar.
Untuk mengelakkan kejadian tak diingini maka semua bergambar kat bawah hahaha(org rumah aku(baju biru)pun ikut konvoi...ada unsur2 maksiat ker dalam club kuda ni? soalan aku pada...ehem2



Asal jer musim tengkujuh atau musim cuti sekolah maka ramailah kuda2 yang akan mengawan,dah jadi trend kot...maklumlah masa nilah sanak saudara senang berkumpul untuk menjayakan satu2 majlis .So aku pun tak ketinggalan dapat banyak kad jemputan hingga kadang2 terpaksa bahagi dua ngan org rumah aku.Tapi yang specialnya majlis ni adalah majlis kahwin salah sorang dari ahli club kuda MHCC (Malaysian Honda Civic Club)yang diadakan di Felda Jelai Gemas iaitu sempadan Johor/N.Sembilan.
Seronok sungguh dapat bertemu ngan ahli2 club MHCC dari Segamat,B.Pahat ,Muar dan Kuala Lumpur.Tak kira tua ker,muda,ahli baru ker,lama ke,kereta baru ker,buruk ker semua tolak tepi demi kepentingan sebuah persahabatan yang muhibah dalam sesebuah club bagai satu keluarga.Inilah yang nak aku cuba terapkan dalam club PMC atau department aku atau dikalangan perkerja2 Titan sendiri.Masing2 tak der rasa "who want to be a leader" atau merasa "shift atau department masing2 bagus sangat2 "atau merasakan "terhina dan malu sekiranya bernaung dibawah org lain".Aku harap masing2 faham dengan motif yang cuba aku sampaikan ini.Konvoi MHCC dari Southern Region bertemu dengan ahli dari Centre Region di dataran Segamat dan lebih kurang 40 biji kuda telah berkonvoi ke rumah pengantin.Perghhh...grand tuuuu...terlopong org tengok.
Nantikan cerita dan gambar seterusnya MegaGath MHCC di Sepang 19/20hb Disember ni..pearlmotoclub Titan pun bangga dapat join tuuuuu....

No comments:

Post a Comment